Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić jak najlepszą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie cię po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Niezależnie od języka programowania w jakich pracujesz, jeśli chcesz osiągnąć najwyższy poziom programowania, po prostu MUSISZ opanować wzorce projektowe.
Większość pracodawców poszukuje inżynierów oprogramowania posiadających umiejętności projektowania wzorców i są gotowi zapłacić dodatkowe pieniądze, aby ich zatrudnić.
Wzorce projektowe służą do projektowania zorientowanego obiektowo oprogramowania, które można w prosty sposób rozszerzać i jest łatwe do utrzymania.
Można je stosować w dowolnym języku programowania, po to aby rozwiązać powszechne problemu związane z projektowaniem i implementacją aplikacji.
Te umiejętności, nauczysz się na tym kursie, z przykładami z realnych problemów różnego rodzaju aplikacji.
Pod koniec tego kursu będziesz umiał:
-
wskazać problemy z trudnym utrzymaniem i rozszerzalności w swoim kodzie
-
pisać rozszerzalny kod
-
odpowiedzieć na pytania rekrutacyjne odnośnie wzorców projektowych
-
będziesz lepszym programistą !
Kurs pokrywa:
– filary programowania obiektowego: abstrakcja, enkapsulacja, dziedziczenie, polimorfizm
– diagramy klas w języku UML
Zasady SOLID:
-
Single-responsibility principle: Zasada pojedyńczej odpowiedzialności
-
Open–closed principle: Zasada otwartego-zamkniętego
-
Liskov substitution principle: Zasada podstawienia Liskov
-
Interface segregation principle: Zasada segregacji interfaceów
-
Dependency inversion principle: Zasada odwrócenia zależności
Wzorce projektowe kreacyjne (służące do tworzenia w prosty i reużywalny sposób obiekty):
-
Budowniczy (Builder)
-
Fabryka (Factory)
-
Fabryka abstrakcyjna (Abstract Factory)
-
Prototyp
-
Singleton
Wzorce projektowe behawioralne (definiujące zachowanie w jaki sposób możemy korzystać z obiektów / funkcjonalności):
-
Strategia (Strategy)
-
Obserwator (Observer)
-
Stan (State)
-
Metoda szablonowa (Template method)
-
Łańcuch zobowiązań (Chain of responsibilty)
Wzorce projektowe strukturalne (ułatwiające implementacje złożonych struktur klas i relacji między nimi):
-
Adapter
-
Dekorator
-
Fasada
-
Proxy
Znając te najpopularniejsze wzorce projektowe, bez problemu odnajdziesz i zrozumiesz ich implementacje w projektach, w których będziesz uczestniczyć
Programowanie obiektowe (OOP)
Zasady programowania SOLID
Wstęp
-
14SOLID wprowadzenie
-
15Single Responsibility Principle - Zasada pojedynczej odpowiedzialności
-
16Open Close Principle - Zasada otwartego-zamkniętego
-
17Liskov Substitution Principle - Zasada podstawienia Liskov
-
18Interface Segregation Principle - Zasada segregacji interfejsów
-
19Dependency Inversion Principle - Zasada odwrócenia zależności
Wzorce projektowe kreacyjne
Wzorce projektowe behawioralne
-
22Budowniczy (Builder)
-
23Budowniczy (Builder) - Implementacja
-
24Fabryka (Factory)
-
25Fabryka (Factory) - Implementacja
-
26Fabryka abstrakcyjna (abstract factory)
-
27Fabryka abstrakcyjna (abstract factory) - implementacja
-
28Prototyp (Prototype)
-
29Prototyp (Prototype) - Implementacja
-
30Singleton
-
31Singleton - Implementacja
Wzorce projektowe strukturalne
-
32Strategia (strategy)
-
33Strategia (strategy) - Implementacja
-
34Obserwator (observer)
-
35Obserwator (observer) - Implementacja
-
36Mediator
-
37Mediator - Implementacja
-
38Łańcuch zobowiązań (Chain of responsibility)
-
39Łańcuch zobowiązań (Chain of responsibility) - Implementacja
-
40Metoda szablonowa (Template method)
-
41Metoda szablonowa (Template method) - Implementacja
-
42Stan (State)
-
43Stan (State) - Implementacja