SOLID, Wzorce Projektowe w C# (.NET) - praktyczny przewodnik
- Opis
- Program
- Najczęściej zadawane pytania
- Recenzje
Niezależnie od języka programowania w jakich pracujesz, jeśli chcesz osiągnąć najwyższy poziom programowania, po prostu MUSISZ opanować wzorce projektowe.
Większość pracodawców poszukuje inżynierów oprogramowania posiadających umiejętności projektowania wzorców i są gotowi zapłacić dodatkowe pieniądze, aby ich zatrudnić.
Wzorce projektowe służą do projektowania zorientowanego obiektowo oprogramowania, które można w prosty sposób rozszerzać i jest łatwe do utrzymania.
Można je stosować w dowolnym języku programowania, po to aby rozwiązać powszechne problemu związane z projektowaniem i implementacją aplikacji.
Te umiejętności, nauczysz się na tym kursie, z przykładami z realnych problemów różnego rodzaju aplikacji.
Pod koniec tego kursu będziesz umiał:
-
wskazać problemy z trudnym utrzymaniem i rozszerzalności w swoim kodzie
-
pisać rozszerzalny kod
-
odpowiedzieć na pytania rekrutacyjne odnośnie wzorców projektowych
-
będziesz lepszym programistą !
Kurs pokrywa:
– filary programowania obiektowego: abstrakcja, enkapsulacja, dziedziczenie, polimorfizm
– diagramy klas w języku UML
Zasady SOLID:
-
Single-responsibility principle: Zasada pojedyńczej odpowiedzialności
-
Open–closed principle: Zasada otwartego-zamkniętego
-
Liskov substitution principle: Zasada podstawienia Liskov
-
Interface segregation principle: Zasada segregacji interfaceów
-
Dependency inversion principle: Zasada odwrócenia zależności
Wzorce projektowe kreacyjne (służące do tworzenia w prosty i reużywalny sposób obiekty):
-
Budowniczy (Builder)
-
Fabryka (Factory)
-
Fabryka abstrakcyjna (Abstract Factory)
-
Prototyp
-
Singleton
Wzorce projektowe behawioralne (definiujące zachowanie w jaki sposób możemy korzystać z obiektów / funkcjonalności):
-
Strategia (Strategy)
-
Obserwator (Observer)
-
Stan (State)
-
Metoda szablonowa (Template method)
-
Łańcuch zobowiązań (Chain of responsibilty)
Wzorce projektowe strukturalne (ułatwiające implementacje złożonych struktur klas i relacji między nimi):
-
Adapter
-
Dekorator
-
Fasada
-
Proxy
Znając te najpopularniejsze wzorce projektowe, bez problemu odnajdziesz i zrozumiesz ich implementacje w projektach, w których będziesz uczestniczyć
-
14SOLID wprowadzenieVideo lesson
-
15Single Responsibility Principle - Zasada pojedynczej odpowiedzialnościVideo lesson
-
16Open Close Principle - Zasada otwartego-zamkniętegoVideo lesson
-
17Liskov Substitution Principle - Zasada podstawienia LiskovVideo lesson
-
18Interface Segregation Principle - Zasada segregacji interfejsówVideo lesson
-
19Dependency Inversion Principle - Zasada odwrócenia zależnościVideo lesson
-
22Budowniczy (Builder)Video lesson
-
23Budowniczy (Builder) - ImplementacjaVideo lesson
-
24Fabryka (Factory)Video lesson
-
25Fabryka (Factory) - ImplementacjaVideo lesson
-
26Fabryka abstrakcyjna (abstract factory)Video lesson
-
27Fabryka abstrakcyjna (abstract factory) - implementacjaVideo lesson
-
28Prototyp (Prototype)Video lesson
-
29Prototyp (Prototype) - ImplementacjaVideo lesson
-
30SingletonVideo lesson
-
31Singleton - ImplementacjaVideo lesson
-
32Strategia (strategy)Video lesson
-
33Strategia (strategy) - ImplementacjaVideo lesson
-
34Obserwator (observer)Video lesson
-
35Obserwator (observer) - ImplementacjaVideo lesson
-
36MediatorVideo lesson
-
37Mediator - ImplementacjaVideo lesson
-
38Łańcuch zobowiązań (Chain of responsibility)Video lesson
-
39Łańcuch zobowiązań (Chain of responsibility) - ImplementacjaVideo lesson
-
40Metoda szablonowa (Template method)Video lesson
-
41Metoda szablonowa (Template method) - ImplementacjaVideo lesson
-
42Stan (State)Video lesson
-
43Stan (State) - ImplementacjaVideo lesson
