Kurs Programowanie Android Techniki Zaawansowane
- Opis
- Program
- Najczęściej zadawane pytania
- Recenzje
Wprowadzenie
Naucz się programować zaawansowane aplikacje na Androida z najnowszym API oraz wykorzystując Material Design.
-
Praktyczna aplikacja, krok po kroku
-
Biblioteki i narzędzia używane przez profesjonalistów
-
Budowanie interfejsów na podstawie projektu
-
Komunikacja z API REST
-
Zapisywanie danych w bazie SQLite
-
Zapobieganie wyciekom pamięci
-
Tworzenie aplikacji Material Design
-
I wiele, wiele więcej!
Masz już doświadczenia z programowaniem aplikacji Android i chcesz poznać zaawansowane, nowoczesne techniki tworzenia aplikacji? A może dopiero się uczysz, napisałeś już pierwszą aplikację i chcesz rozwinąć swoje umiejętności? Ten kurs stanowi esencję praktycznej wiedzy oraz ogromną porcję aktualnych technik tworzenia aplikacji na Androida, zgodnych z Material Design! Na przestrzeni aż 12 godzin Kursu, szczegółowo, krok po kroku będziemy wdrażać funkcjonalności aplikacji tworzonej na potrzeby Google Play.
Kompletny projekt aplikacji
W trakcie kursu, krok po kroku stworzymy aplikację do odtwarzania podcastów, będąca uproszczoną wersją projektu z Kursu Material Design. Lekcje opracowaliśmy w taki sposób, że każda z nich jest ilustracją ważnych zagadnień, z którym na co dzień spotykają się developerzy aplikacji na Androida. W pierwszej części kursu zajmiemy się implementacją rejestracji i logowania. Jest to funkcjonalność, którą spotykasz w większości aplikacji. Zobaczysz jak wdrażać walidację danych, obsłużyć komunikację z serwerem i przechowywać dane zalogowanego użytkownika pomiędzy uruchomieniami aplikacji.
Część wizualna jest ważna
Następnie skupimy się na części wizualnej i możliwie wiernie przeniesiemy projekt interfejsu użytkownika z pliku psd do naszej aplikacji. Przy okazji poznasz wiele ważnych technik operowania na fontach, grafikach oraz rozmieszczenia elementów interfejsu aplikacji. Ponadto, wykorzystamy mechanizm stylów, który pozwoli nam uporządkować kod oraz szybciej ustawiać styl dla nowych elementów. Kolejno zajmiemy się nawigacją – zaimplementujemy nawigację głównego poziomu z użyciem wysuwanego menu i komponentu NavigationView. Skorzystamy z fragmentów oraz zaimplementujemy komunikację pomiędzy nimi z użyciem interfejsów oraz zdarzeń.
Ekrany listy subskrypcji
Kolejno dodamy ekrany listy subskrypcji oraz wyszukiwania nowych podcastów. Obsłużymy wyjątki i różne stany aplikacji. Na przykład, zastanowimy się jak poradzić sobie z sytuacją, gdy czekamy na dane, oraz gdy jeszcze danych nie ma. Ponadto, korzystając z bazy SQLite i biblioteki Ormlite, będziemy mogli wyświetlać listę subskrypcji nawet bez połączenia z internetem, czyli w tzw. trybie offline. Scenariusze, które przerobimy będą wspólne dla wielu kolejnych aplikacji, które będziesz tworzył – możesz więc z powodzeniem budować bibliotekę fragmentów kodu, które wykorzystasz w każdym kolejnym projekcie.
Obsługa wideo i audio
Na koniec skupimy się na wyświetlaniu listy odcinków podcastu oraz odtwarzaniu plików audio. Poznasz sposoby obsługi multimediów w aplikacji a dzięki zastosowaniu komponentu Service, odtwarzanie będzie mogło się odbywać w tle, nawet jeśli użytkownik będzie korzystał z innej aplikacji. Otrzymasz także pewne uniwersalne recepty na obsługę tego typu plików w aplikacjach, bez zagłębiania się w bardzo specyficzne przypadki naszej konkretnej aplikacji.
Testowanie aplikacji
W Kursie poznasz sposoby testowania aplikacji oraz dostosowania komponentów tak, aby interfejs mógł bez przeszkód skalować się i działać dobrze w różnych trybach oraz orientacjach ekranu. Pokażemy Ci najlepsze techniki pracy z emulatorem w Android Studio i przygotujemy naszą aplikację tak, aby wspierała możliwie jak najwięcej wersji systemu oraz telefonów. Dowiesz się także jak testować wydajność Twojej aplikacji i podejmować jak najlepsze decyzje w celu optymalizacji kodu.
Maksimum praktycznej wiedzy
Ponieważ ten kurs przeznaczony jest dla osób, które znają już podstawy Javy oraz ekosystem Androida, skoncentrowaliśmy się na przekazaniu maksymalnej ilości praktycznych wskazówek, które składają się na gotowy projekt aplikacji. Specjalnie na potrzeby Kursu stworzyliśmy aplikację, którą z powodzeniem moglibyśmy zamieścić w Google Play i rozwijać. Przede wszystkim chcieliśmy, abyś mógł wyciągnąć maksimum praktycznych wskazówek od autora Kursu – programisty z wieloletnim doświadczeniem, który na co dzień tworzy aplikacje dla systemu Android. Nasz Kurs to jedyne takie opracowanie, które dotyczy najbardziej aktualnych standardów, oraz tworzenia aplikacji Material Design dla nowych wersji Androdia.
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs ten stanowi rozwinięcie dla Kursu Tworzenia Aplikacji Android. Skierowany jest dla osób, które mają już pewne doświadczenie w tworzeniu aplikacji na Androida, ale chciałyby poznać najlepsze praktyki, które sprawią, że ich aplikacje będą wyróżniać się jakością i wyglądem. Celem kursu jest pokazanie, na praktycznym przykładzie, bibliotek i technik stosowanych obecnie przy tworzeniu aplikacji dla systemu Android.
Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?
-
Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
-
Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i tworzyć profesjonalne aplikacje mobilne!
-
Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
-
5Ekrany logowania i rejestracjiVideo lesson
-
6Walidacja wprowadzonych danych i nawigacjaVideo lesson
-
7Komunikacja z API logowaniaVideo lesson
-
8Tworzenie użytkowników i logowanieVideo lesson
-
9Wycieki pamięci - wykrywanie i zapobieganieVideo lesson
-
10Przechowywanie obiektów w Application (UserManager)Video lesson
-
11Zapisywanie danych logowania w SharedPreferencesVideo lesson
-
12Sprawdzanie stanu logowania przy uruchomieniu i opcja LogoutVideo lesson
-
13Pokazywanie postępu długotrwałych operacji na UIVideo lesson
-
14Obsługa rejestrowania nowego użytkownikaVideo lesson
-
15BonusVideo lesson
-
16Eksport grafik z Photoshop z użyciem sympli.ioVideo lesson
-
17Wstawianie logo i tłaVideo lesson
-
18Kolory tekstu i podkreślenia w EditTextVideo lesson
-
19Styl dla błędów i podpowiedziVideo lesson
-
20Ustawianie odstępów pomiędzy elementamiVideo lesson
-
21Styl dla przyciskówVideo lesson
-
22ScrollView - obsługa zbyt wysokich widokówVideo lesson
-
23Ustawianie fontów na TextView i EditTextVideo lesson
-
24Stylowanie ekranu rejestracjiVideo lesson
-
29DiscoverManagerVideo lesson
-
30Pobieranie listy podcastów z serweraVideo lesson
-
31Wyświetlanie okładek podcastów na liście - biblioteka GlideVideo lesson
-
32Zapisywanie subskrybcji na serwerzeVideo lesson
-
33Pobieranie listy subskrybcji z serweraVideo lesson
-
34Wyświetlanie subskrybcjiVideo lesson
-
35Widoki z informacją o braku subskrybcji i pobieraniu subskrybcjiVideo lesson
-
36BonusVideo lesson
-
37Ormlite - mapowanie obiektowo-relacyjne dla SQLiteVideo lesson
-
38Wyświetlanie danych z bazy danychVideo lesson
-
39Obsługa "Pull to refresh"Video lesson
-
40Własna klasa DAO i aktualizacja obiektów w bazieVideo lesson
-
41Dialog sortowania subskrybcjiVideo lesson
-
42Implementacja sortowania w bazie danychVideo lesson
-
47Ekran odtwarzacza audioVideo lesson
-
48PlayerEngine - implementacja odtwarzania audioVideo lesson
-
49Odtwarzanie audio w tle - PlayerServiceVideo lesson
-
50Odtwarzanie audio bez aktywnego activityVideo lesson
-
51Łatwiejsza komunikacja pomiędzy Activity i ServiceVideo lesson
-
52Odświeżanie stanu na ekranie odtwarzaczaVideo lesson
-
53BonusVideo lesson
