Kurs programowania - Python od podstaw
- Opis
- Program
- Najczęściej zadawane pytania
- Recenzje
Kurs “Python – podstawy” uczy programowania od zera i w szybki oraz efektywny sposób pozwala uczestnikowi zrozumieć podejście programistyczne. W drugiej kolejności kurs przedstawia jeden z najpopularniejszych języków programowania – Python, który wyróżnia się na tle innych języków swoją prostotą i elegancją. Kurs rozpocznie się instalacją, konfiguracją i omówieniem środowiska programistycznego (tzw. IDE) PyCharm, które znacząco ułatwia późniejszą pracę.
W szkoleniu realizowanych jest wiele mniejszych projektów pozwalających przetestować koncepcje Pythona i tak kurs nas najpierw przeprowadza przez pojęcie zmiennej, pobierania danych i wyświetlania ich. Następnie przedstawiona jest kontrola przepływu danych, to jest programowanie odpowiednich reakcji programu w zależności od tego co się wydarzy bądź co wpisze użytkownik. Dalej zapoznamy się z różnymi kolekcjami pozwalającymi na przechowywanie danych. Przy poznawaniu zaś funkcji stworzymy pierwszy większy projekt jakim będzie gra w kółko i krzyżyk. Tę zaś napiszemy trzykrotnie – również w wersji obiektowej i graficznej zauważając jak bardzo kod napisany w Pythonie jest przenośny. Kurs zakończy się wstępem do obiektowości.
Przez cały kurs będziemy poznawać język coraz głębiej i często poprawiać rzeczy, które już napisaliśmy wcześniej nie znając jeszcze danego narzędzia tak by z niego korzystały. W ten sposób będziemy mogli spojrzeć na niektóre problemy z różnych stron i spróbować różnego podejścia.
Na sam koniec kursu dołączony jest dodatek z dostępnymi dodatkowymi biblioteki, którymi można się zająć po ukończeniu kursu, by programować w wybranym przez siebie zagadnieniu. Mogą to być aplikacji webowe, okienkowe, graficzne.
W kursie zostały poruszone następujące tematy:
-
Instalacja i konfiguracja środowiska programistycznego
-
Komunikacja z użytkownikiem
-
Zmienne i operowanie na nich
-
Komentarze
-
Matematyka w Pythonie
-
Pętle
-
Instrukcje warunkowe
-
Logika w Pythonie
-
Kolekcje
-
Liczby pseudolosowe
-
Funkcje
-
Obsługa plików
-
Moduły
-
Obsługa czasu
-
Debugowanie aplikacji
-
Dbałość o kod
-
Klasy i obiekty
-
Dziedziczenie
-
Dostępne biblioteki
