Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić jak najlepszą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie cię po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Business Model Canvas, Lean Canvas i Value Proposition Canvas – to narzędzia, które zrewolucjonizowały sposób pracy nad koncepcjami produktów zastępując tradycyjne “biznes plany”. Są one obecnie niezbędnym elementem “zestawu nardzędzi” dla każdego Product Ownera i Product Managera. Są także świetnym narzędziem facylitacji przy zespołowej pracy nad koncepcjami produktów i usług.
Z tego szkolenia dowiesz się:
-
czym są narzędzia canvas – na czym polega ich koncepcja,
-
jak wypełniać najbardziej popularne z nich:
-
Business Model Canvas – historycznie pierwsze narzędzie canvas, uniwersalne i umożliwiające opisanie dowolnego produktu lub usługi w sposób zwięzły i przejrzysty,
-
Lean Canvas – narzędzie zorientowane na produkty, zwłaszcza nowo powstające, pomaga jego empirycznym rozwijaniu, poszukiwaniu tzw. “product-market fit”,
-
Value Propostion Canvas – przygotowany przez twórców Business Model Canvas, użwany by lepiej zrozumieć w jaki sposób nasz produkt odpowiada na potrzeby klientów, dla których jest przygotowywany,
-
-
poznasz praktycznie wskazówki jak użyć narzędzi typu canvas w Twojej pracy.
Dodatkowo, do szkolenia dołożyłem omówienie Product Field (Pola Produktu) – unikalnego narzędzia typu canvas, szczególnie dobrze nadającego się do nowych, innowacyjnych produktów i usług.
Ostatni moduł zawiera zestaw odnośników do dalszych zasobów na temat każdego z omawianych narzędzi, w tym także szablony Mural dla Lean Canvas i Product Field, dzieki którym możesz łatwo pracować z użyciem tych narzędzi canvas w zespole rozproszonym.