Nauka Pythona poprzez tworzenie gier w Pygame Zero
- Opis
- Program
- Najczęściej zadawane pytania
- Recenzje
W moim kursie: “Nauka Pythona poprzez tworzenie gier w Pygame Zero” nauczę Cię podstaw programowania w jednym z najbardziej przystępnych ku temu języków, czyli Python’ie. Dzięki bibliotece Pygame Zero nie będziemy zmuszeni do nauki na suchych tekstowych przykładach, ale będziemy mogli wizualnie zobaczyć jak dany fragment kodu działa. Biblioteka jest na tyle prosta i intuicyjna, ze jest wręcz idealnym narzędziem do edukacji. Pozwala zarówno tworzyć proste animacje jak i mini gry. Wykorzystamy MU EDITOR, który wyeliminuje konieczność instalowania przeróżnych dodatkowych narzędzi i pozwoli od razu wskoczyć do nauki.
Niektóre przykłady z kursu:
– Wstęp do języka Python w formie przedstawienia wszystkiego co najważniejsze by móc spokojnie przerabiać przykłady w Pygame Zero.
– Rysowanie trójkąta i kwadratu Sierpińskiego z wykorzystaniem losowości, czyli porządek z chaosu.
– Kolizje obiektów, nauka “list” oraz zagnieżdżonych pętli na przykładzie gry Arkanoid.
– Nieco grawitacji z animacją ruchu w grze typu: Nieskończony bieg ze skokiem przez przeszkody.
– Kąty, radiany, trochę trygonometrii i tarcie w grze samochodowej z widokiem z góry.
– Animacje matematyczne: fala sinusa, spirala, ruch punktu po okręgu.
– Obsługa myszki w Grze w stylu: Znajdź różnicę na bliźniaczych obrazkach.
– Grawitacja, paliwo i bezpieczne lądowanie na przykładzie retro gry Lunar Lander.
—-
Kurs przeznaczony jest nie tylko dla osób najmłodszych, ale również do ich rodziców, do nauczycieli podstaw programowania i dla pasjonatów.
Zapraszam i życzę udanej i przyjemnej nauki.
-
3Hello World i najwazniejsza funkcja w Pythonie.Video lesson
-
4Zmienne typu tekstowego - STRING.Video lesson
-
5Zmienne liczbowe i funkcja sprawdzająca z jakim typem zmiennej mamy do czynieniaVideo lesson
-
6Funkcja zamiany liczby na tekst.Video lesson
-
7Najprostsza własna funkcja bez argumentów.Video lesson
-
8Argumenty w naszej najprostszej funkcji.Video lesson
-
9Funkcja zwracająca wynik wewnętrznych obliczeń.Video lesson
-
10Funkcja input(), czyli zaczynamy ingerować w działanie programu.Video lesson
-
11Jeżeli, chyba że, w każdym innym wypadku - IF, ELIF, ELSE.Video lesson
-
12Większe, mniejsze, nierówne i wprowadzenie do spójników "i" oraz "lub".Video lesson
-
13Zmienna "Bool" (typ logicznego). Tablice "and", "or", "not".Video lesson
-
14Pętla "WHILE" i losowanie przy użyciu funkcji randint(a,b).Video lesson
-
15Pętla "FOR" i podstawy jej użycia.Video lesson
-
16Wzorcowy szablon w Pygame Zero.Video lesson
-
17Hello World w Pygame Zero.Video lesson
-
18Rysowanie i mazanie na ekranie, czyli kontrola programu myszką.Video lesson
-
19Kontrola programu przy pomocy klawiatury - poruszanie po ekranie.Video lesson
-
20Prostokąt i obiekt typu "Rect".Video lesson
-
21Trójkąt Sierpińskiego - Wprowadzenie i funkcja sleep()Video lesson
-
22Trójkąt Sierpińskiego - Dwa punkty i losowanie.Video lesson
-
23Trójkąt Sierpińskiego - kilka formalności i animacja gotowa.Video lesson
-
24Obiekt typu Actor i tworzenie paletki z ograniczeniem ruchu do rogów ekranu.Video lesson
-
25Ruch piłki i kolizje ze ścianą oraz graczem.Video lesson
-
26Pętla w pętli, czyli wracamy do podstaw.Video lesson
-
27Listy.Video lesson
-
28Lista cegieł do rozwałki.Video lesson
-
29Zwycięstwo, przegrana i restart gry.Video lesson
