Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić jak najlepszą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie cię po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
W moim kursie: “Nauka Pythona poprzez tworzenie gier w Pygame Zero” nauczę Cię podstaw programowania w jednym z najbardziej przystępnych ku temu języków, czyli Python’ie. Dzięki bibliotece Pygame Zero nie będziemy zmuszeni do nauki na suchych tekstowych przykładach, ale będziemy mogli wizualnie zobaczyć jak dany fragment kodu działa. Biblioteka jest na tyle prosta i intuicyjna, ze jest wręcz idealnym narzędziem do edukacji. Pozwala zarówno tworzyć proste animacje jak i mini gry. Wykorzystamy MU EDITOR, który wyeliminuje konieczność instalowania przeróżnych dodatkowych narzędzi i pozwoli od razu wskoczyć do nauki.
Niektóre przykłady z kursu:
– Wstęp do języka Python w formie przedstawienia wszystkiego co najważniejsze by móc spokojnie przerabiać przykłady w Pygame Zero.
– Rysowanie trójkąta i kwadratu Sierpińskiego z wykorzystaniem losowości, czyli porządek z chaosu.
– Kolizje obiektów, nauka “list” oraz zagnieżdżonych pętli na przykładzie gry Arkanoid.
– Nieco grawitacji z animacją ruchu w grze typu: Nieskończony bieg ze skokiem przez przeszkody.
– Kąty, radiany, trochę trygonometrii i tarcie w grze samochodowej z widokiem z góry.
– Animacje matematyczne: fala sinusa, spirala, ruch punktu po okręgu.
– Obsługa myszki w Grze w stylu: Znajdź różnicę na bliźniaczych obrazkach.
– Grawitacja, paliwo i bezpieczne lądowanie na przykładzie retro gry Lunar Lander.
—-
Kurs przeznaczony jest nie tylko dla osób najmłodszych, ale również do ich rodziców, do nauczycieli podstaw programowania i dla pasjonatów.
Zapraszam i życzę udanej i przyjemnej nauki.
Podstawy języka Python.
PYGAME ZERO - Wprowadzenie.
-
3Hello World i najwazniejsza funkcja w Pythonie.
-
4Zmienne typu tekstowego - STRING.
-
5Zmienne liczbowe i funkcja sprawdzająca z jakim typem zmiennej mamy do czynienia
-
6Funkcja zamiany liczby na tekst.
-
7Najprostsza własna funkcja bez argumentów.
-
8Argumenty w naszej najprostszej funkcji.
-
9Funkcja zwracająca wynik wewnętrznych obliczeń.
-
10Funkcja input(), czyli zaczynamy ingerować w działanie programu.
-
11Jeżeli, chyba że, w każdym innym wypadku - IF, ELIF, ELSE.
-
12Większe, mniejsze, nierówne i wprowadzenie do spójników "i" oraz "lub".
-
13Zmienna "Bool" (typ logicznego). Tablice "and", "or", "not".
-
14Pętla "WHILE" i losowanie przy użyciu funkcji randint(a,b).
-
15Pętla "FOR" i podstawy jej użycia.
Gra typu Arkanoid.
-
16Wzorcowy szablon w Pygame Zero.
-
17Hello World w Pygame Zero.
-
18Rysowanie i mazanie na ekranie, czyli kontrola programu myszką.
-
19Kontrola programu przy pomocy klawiatury - poruszanie po ekranie.
-
20Prostokąt i obiekt typu "Rect".
-
21Trójkąt Sierpińskiego - Wprowadzenie i funkcja sleep()
-
22Trójkąt Sierpińskiego - Dwa punkty i losowanie.
-
23Trójkąt Sierpińskiego - kilka formalności i animacja gotowa.