Programowanie gier w Unity 2D dla początkujących
- Opis
- Program
- Najczęściej zadawane pytania
- Recenzje
Cześć!
Witam w kursie programowanie gier w Unity dla początkujących. Jest to pierwszy kurs, który nauczy Was wielu cennych informacji od podstaw. Będziemy tutaj omawiać wiele zagadnień technicznych i w odróżnieniu od inncyh kursów, które znajdziecie na naszym kanale, nie będzie tutaj długich projektów. Będziemy się starali uczyć teorii, ważnych zasad i krótkich przykładów. Można powiedzieć, że kurs ten będzie kompilacją odpowiednio ustruktyryzowanej wiedzy i tutoriali, których poznanie pozwoli wam tworzyć przeróżne projekty 2D.
W tym kursie skupimy się tylko i wyłącznie na projektach 2D, a po jego ukończeniu będziemy kontynuwać bardziej zaawansowane elementy tworzenia gier w unity, ale już w przestrzeni 3D.
W ramach tego kursu nauczymy się podstaw języka c sharp, który używany jest do pisania skryptów w unity. Początkowo poznamy najważniejsze elementy tego języka tak, by jak najszybciej dobrac się do samego silnika unity i zacząć w nim tworzyć interesujące projekty. Z czasem, w razie potrzeby, będziemy uzupełniac wiedzę z zakresu programowania o kolejne ważne informacje i dobre praktyki.
W między czasie gorąco was zachęcam do uczestniczenia w tzw. code challenges, które z łatwością znajdziecie w internecie. Są to darmowe strony, gdzie możecie ćwiczyć rozwiązywanie problemów dotyczących języka C#. Wierzę, że to pozwoli wam stać się lepszymui programistami i twórcami gier komputerowych.
-
1O kursieVideo lesson
-
2Instalacja Unity i Visual Studio 2022Video lesson
-
3Ustawienia początkoweVideo lesson
-
4EbookText lesson
-
5NewsletterVideo lesson
-
6SkryptyVideo lesson
-
7Metody Start i UpdateVideo lesson
-
8KlasyVideo lesson
-
9usingVideo lesson
-
10Tworzenie i importowanie paczek unityVideo lesson
-
11Debugowanie w konsoliVideo lesson
-
12Dodanie IDE Visual Studio CodeVideo lesson
-
13Code challengesVideo lesson
-
14Liczby całkowite - int, byteVideo lesson
-
15Zmienne, typ var, słowa kluczoweVideo lesson
-
16Liczby zmiennoprzecinkowe - floatVideo lesson
-
17Prawda lub fałsz - boolVideo lesson
-
18Wartości tekstowe - string, wartości null, garbage collectorVideo lesson
-
19Instrukcja warunkowa ifVideo lesson
-
20FunkcjeVideo lesson
-
21KonkatenacjaVideo lesson
-
22InkrementacjaVideo lesson
-
23Kolejność wykonywania operacjiVideo lesson
-
24TabliceVideo lesson
-
25ListyVideo lesson
-
26Pętle foreachVideo lesson
-
27Pętla forVideo lesson
-
28Pętla whileVideo lesson
-
29KomponentyVideo lesson
-
30Komponenty - cacheVideo lesson
-
31WektoryVideo lesson
-
32PrefabVideo lesson
-
33Input - kliknięcia myszyVideo lesson
-
34Input - GetAxisVideo lesson
-
35Losowa liczba i przeciążanie funkcjiVideo lesson
-
36Spawnowanie obiektówVideo lesson
-
37Input - Pozycja myszyVideo lesson
-
38Rotacja względem kursora myszyVideo lesson
-
39Prawa fizyki i kolizjeVideo lesson
-
40Drag and drop OnMouse EventsVideo lesson
-
415 podstawowych skrótów w VSCVideo lesson
-
42KoloryVideo lesson
-
43Wywołania cykliczne InvokeRepeatingVideo lesson
-
44Cykl życia skryptuVideo lesson
-
45Ruch gracza z rbVideo lesson
-
46Wielokrotny skok z rbVideo lesson
-
47PociskVideo lesson
-
48Tworzenie broni i strzelanieVideo lesson
-
49KolizjeVideo lesson
-
50HpVideo lesson
-
51Ruch kamery za graczemVideo lesson
-
52Ograniczenia ruchu graczaVideo lesson
-
53Materiały fizyczne 2DVideo lesson
-
54WarstwyVideo lesson
-
55Przeciwnik patrolującyVideo lesson
-
56Broń i pocisk przeciwnikaVideo lesson
-
57Przeciwnicy strzelającyVideo lesson
-
58Przeciwnicy strzelający - bugVideo lesson
-
59Modyfikacja broni i pociskówVideo lesson
-
60Pasek punktów życiaVideo lesson
-
61ApteczkaVideo lesson
-
62Efekt cząsteczek strzałuVideo lesson
-
63Efekt cząsteczek trafieniaVideo lesson
-
64Asset storeVideo lesson
-
65GranatVideo lesson
-
66Animacje piłyVideo lesson
-
67Lawa i delikatne poprawkiVideo lesson
-
68Efekty dźwiękowe strzału i wybuchuVideo lesson
-
69Efekty dzwiekowe tłaVideo lesson
-
70Wyświetlanie liczby granatówVideo lesson
Nauczymy się jak wyświetlać tekst w UI
-
71Tworzenie bosaVideo lesson
Stworzymy bosa, który losowo będzie atakował pociskami lub rzucał bombami. Skorzystamy również z Coroutine.
-
72Zarządzanie scenamiVideo lesson
Nauczymy się jak przełączać sceny oraz jak zastosować wzorzec singleton
