Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić jak najlepszą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie cię po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Cześć!
Witam w kursie programowanie gier w Unity dla początkujących. Jest to pierwszy kurs, który nauczy Was wielu cennych informacji od podstaw. Będziemy tutaj omawiać wiele zagadnień technicznych i w odróżnieniu od inncyh kursów, które znajdziecie na naszym kanale, nie będzie tutaj długich projektów. Będziemy się starali uczyć teorii, ważnych zasad i krótkich przykładów. Można powiedzieć, że kurs ten będzie kompilacją odpowiednio ustruktyryzowanej wiedzy i tutoriali, których poznanie pozwoli wam tworzyć przeróżne projekty 2D.
W tym kursie skupimy się tylko i wyłącznie na projektach 2D, a po jego ukończeniu będziemy kontynuwać bardziej zaawansowane elementy tworzenia gier w unity, ale już w przestrzeni 3D.
W ramach tego kursu nauczymy się podstaw języka c sharp, który używany jest do pisania skryptów w unity. Początkowo poznamy najważniejsze elementy tego języka tak, by jak najszybciej dobrac się do samego silnika unity i zacząć w nim tworzyć interesujące projekty. Z czasem, w razie potrzeby, będziemy uzupełniac wiedzę z zakresu programowania o kolejne ważne informacje i dobre praktyki.
W między czasie gorąco was zachęcam do uczestniczenia w tzw. code challenges, które z łatwością znajdziecie w internecie. Są to darmowe strony, gdzie możecie ćwiczyć rozwiązywanie problemów dotyczących języka C#. Wierzę, że to pozwoli wam stać się lepszymui programistami i twórcami gier komputerowych.
Podstawy języka C#
Podstawy Unity
-
14Liczby całkowite - int, byte
-
15Zmienne, typ var, słowa kluczowe
-
16Liczby zmiennoprzecinkowe - float
-
17Prawda lub fałsz - bool
-
18Wartości tekstowe - string, wartości null, garbage collector
-
19Instrukcja warunkowa if
-
20Funkcje
-
21Konkatenacja
-
22Inkrementacja
-
23Kolejność wykonywania operacji
-
24Tablice
-
25Listy
-
26Pętle foreach
-
27Pętla for
-
28Pętla while
Projekt Strzelanka 2D
-
29Komponenty
-
30Komponenty - cache
-
31Wektory
-
32Prefab
-
33Input - kliknięcia myszy
-
34Input - GetAxis
-
35Losowa liczba i przeciążanie funkcji
-
36Spawnowanie obiektów
-
37Input - Pozycja myszy
-
38Rotacja względem kursora myszy
-
39Prawa fizyki i kolizje
-
40Drag and drop OnMouse Events
-
415 podstawowych skrótów w VSC
-
42Kolory
-
43Wywołania cykliczne InvokeRepeating
-
44Cykl życia skryptu
Export gry na różne platformy
-
45Ruch gracza z rb
-
46Wielokrotny skok z rb
-
47Pocisk
-
48Tworzenie broni i strzelanie
-
49Kolizje
-
50Hp
-
51Ruch kamery za graczem
-
52Ograniczenia ruchu gracza
-
53Materiały fizyczne 2D
-
54Warstwy
-
55Przeciwnik patrolujący
-
56Broń i pocisk przeciwnika
-
57Przeciwnicy strzelający
-
58Przeciwnicy strzelający - bug
-
59Modyfikacja broni i pocisków
-
60Pasek punktów życia
-
61Apteczka
-
62Efekt cząsteczek strzału
-
63Efekt cząsteczek trafienia
-
64Asset store
-
65Granat
-
66Animacje piły
-
67Lawa i delikatne poprawki
-
68Efekty dźwiękowe strzału i wybuchu
-
69Efekty dzwiekowe tła
-
70Wyświetlanie liczby granatów
Nauczymy się jak wyświetlać tekst w UI
-
71Tworzenie bosa
Stworzymy bosa, który losowo będzie atakował pociskami lub rzucał bombami. Skorzystamy również z Coroutine.
-
72Zarządzanie scenami
Nauczymy się jak przełączać sceny oraz jak zastosować wzorzec singleton