Twórz gry w Pythonie!
- Opis
- Program
- Najczęściej zadawane pytania
- Recenzje
Obierz kurs na… Pygame!
Pygame to jedna z tych fantastycznych bibliotek, które pozwalają poszerzyć możliwości programowania gier i aplikacji multimedialnych w języku Python. Ostatnio zyskuje coraz większą popularność — w zeszłym roku pojawiła się jej nowa wersja, Pygame 2. Jeśli znasz już język Python i marzysz o tym, by wykorzystać go do kreowania świetnych gier, nie znajdziesz nic lepszego! A jeśli chcesz szybko zaznajomić się z praktyczną stroną programowania z Pygame, trafiłeś na doskonały kurs! Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę Pygame pozwoli Ci odkryć sekrety tej biblioteki i przygotuje Cię do samodzielnego tworzenia w pełni profesjonalnych gier. Autor przeprowadzi Cię przez wszystkie etapy powstawania gry, od otwarcia pierwszego pliku aż po uruchomienie kompilatora Pythona, Nuitki, w celu uzyskania pliku wykonywalnego. Co więcej, tę drogę przejdzie z Tobą aż trzy razy: razem stworzycie trzy solidne gry. Nie pozostawi Cię także bez pomocy w zakresie przygotowania materiałów wyjściowych gry: grafik, dźwięków i muzyki. Ściągnij Pygame i wstąp do świata twórców obłędnych gier!
Czego się nauczysz podczas naszego profesjonalnego szkolenia?
-
Nauczysz się wykorzystywać bibliotekę Pygame i framework Pygame Zero.
-
Zobaczysz, jak dodawać obrazy, czcionki, fonty i inne elementy do gry.
-
Będziesz operować na grafikach 2D i tworzyć animacje.
-
Dowiesz się, jak wykorzystywać dźwięki, muzykę i napisy w grach.
-
Skompilujesz grę do pliku .exe (standardowo w Pythonie nie jest to możliwe).
-
Przygotujesz obsługę zdarzeń myszki i klawiatury.
-
Stworzysz własny i wykorzystasz istniejący mechanizm wykrywania kolizji między obiektami.
Podczas szkolenia Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę Pygame opanujesz także modyfikowanie kodu innych bibliotek w celu dodania do nich funkcjonalności, nauczysz się, jak wykorzystywać w grach niektóre wzorce projektowe (provider, cache, callback) oraz jak stworzyć i obsługiwać kamerę w Pygame. Zaczniesz implementować działania wrogów (a konkretnie podejmowanie przez nich decyzji, by skutecznie zaatakować bohaterów gry). Poznasz mechanizm reagowania na zdarzenia przez sprawdzenie stanu niewidocznej grafiki pod grą (bitmap-based physics).
Ponadto dowiesz się, jak tworzyć własne dźwięki do gry, skąd brać grafiki i inne assety, w jaki sposób radzić sobie z niedoborem umiejętności okołoprogramistycznych (takich jak tworzenie grafik czy muzyki). Następnie sprawdzisz, jak wygląda obsługa warstw w Pygame. W gruncie rzeczy znajdziesz tu wszystko, czego potrzeba, by zbudować prostą grę 2D, od pomysłu po skończony projekt. Kurs zakończysz na poziomie średnio zaawansowanym, w pełni przygotowany do tego, by tworzyć także gry inne niż te zaprezentowane przez autora.
Realizuj własne pomysły na gry!
Autor szkolenia Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę Pygame zapewni Ci wszelkie narzędzia do stworzenia gry, a Tobie pozostanie wymyślić jej treść, wyobrazić ją sobie i przenieść to wyobrażenie na ekran komputera. Wcześniej jednak musisz się zorientować, w jaki sposób operować „światem” (czyli wszystkim, co jest poza widocznym obszarem gry), poznać system wykrywania kolizji, opanować tworzenie prostych animacji i zdobyć nieco wiedzy na temat wszelkich innych zagadnień związanych z wykorzystaniem Pygame. Po ukończeniu kursu będziesz umiał samodzielnie stworzyć takie gry jak Mario Bros., Bomberman, Arkanoid i wiele innych. Znajdziesz tu praktyczną prezentację ogólnych metod, które zawsze działają, i będziesz mógł je zastosować w grze dowolnego typu. Solidne przećwiczenie programowania czterech gier zapewni Ci swobodę w posługiwaniu się różnymi chwytami czy sztuczkami, a także pozwoli dogłębnie poznać specyfikę używanych narzędzi.
W poszukiwaniu nowej rozrywki
Gry są nieodłącznym elementem komputerów i smartfonów. Przykuwają oko i wciągają na długie godziny. Wiele osób (programistów i nie tylko) próbuje tworzyć gry w ten czy inny sposób. W tej dziedzinie Python powoli zdobywa coraz większą popularność — po pierwsze za sprawą najpopularniejszej biblioteki do tworzenia gier (Pygame), a po drugie z powodu świetnego silnika Godot, który pozwala programować w tym języku. Praca z grami to praca z grafikami (zwanymi sprite’ami), dźwiękiem, muzyką, obsługą zdarzeń oraz o wiele trudniejszym debugowaniem niż w przypadku aplikacji niebędących grami. W takich aplikacjach często bardzo trudno jest powtórzyć napotkany błąd, gdyż dana sekwencja występuje dość rzadko. Wymagają one także znacznie więcej testowania. Jeśli programiście zależy na tym, żeby jego gra była bezbłędna, musi w nią długo grać. Ale dla prawdziwego twórcy gier to przecież sama przyjemność!
Tylko dla wtajemniczonych
Popularność Pygame 2, czyli wersji, która jest wykorzystywana podczas tego szkolenia, stale rośnie, a gry, które stworzysz wspólnie z jego autorem, są na takim samym profesjonalnym poziomie, jak komercyjne gry na Steamie. Nie znajdziesz drugiego tak dobrego kursu dla programistów gier z wykorzystaniem Pythona i Pygame. Dzięki niemu nauczysz się tworzyć gry typu:
-
Mario Bros., Prehistoric, Contra, Flappy Bird, Prince of Persia, Mega Man i podobne – gry platformowe, w których kamera chodzi za graczem, a on zwykle przemierza świat, kierując się w prawo;
-
Arkanoid, Timberman, tetris i tower defense – gry dwuwymiarowe, w których gracz musi jakoś pokonać otaczający go niezmienny świat;
-
Bomberman, Tanks, Scorched Earth – gry z równie niezmiennym światem, w których występuje element wroga żyjącego własnym życiem.
Jeśli zależy Ci nie tylko na zabawie w programistę, ale przede wszystkim na rzeczywistym programowaniu doskonałej jakości gier, nie możesz przeoczyć szkolenia Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę Pygame.
-
1WprowadzenieVideo lesson
-
2Przygotowujemy środowiskoVideo lesson
-
3Struktura gry w PygameVideo lesson
-
4Współrzędne w Pygame i innych bibliotekachVideo lesson
-
5Prosta animacja przesunięciaVideo lesson
-
6Zdarzenia w PygameVideo lesson
-
7Reagujemy na zdarzenia myszkiVideo lesson
-
8Obsługa napisów w PygameVideo lesson
-
9Wprowadzenie do frameworka Pygame ZeroVideo lesson
-
10Korzystamy z wbudowanych mechanizmów Pygame ZeroVideo lesson
-
11Interakcja z aktoramiVideo lesson
-
12Różnice między Pygame i Pygame ZeroVideo lesson
-
13Tworzymy uruchamialną grę przy użyciu PyInstallerVideo lesson
-
14Pomysły na poprawę naszej pierwszej gryVideo lesson
-
15Omówienie pomysłu na grę - klon gry TimbermanVideo lesson
-
16Przygotowujemy grę w Pygame ZeroVideo lesson
-
17Umieszczamy elementy statyczneVideo lesson
-
18Tworzymy własny mechanizm skalowaniaVideo lesson
-
19Wprowadzamy pierwsze animacjeVideo lesson
-
20Wprowadzamy elementy losowe do gryVideo lesson
-
21Sposoby skalowania obrazów i problemy z nimi związaneVideo lesson
-
22Radzimy sobie z problemami położenia grafikVideo lesson
-
23Sposoby rozpieszczania assetów i obsługa kotwicyVideo lesson
-
24Animujemy postać 'drwala' za pomocą dwóch stanówVideo lesson
-
25Piszemy provider gałęziVideo lesson
-
26Reużywamy obiekty w celu oszczędzania pamięciVideo lesson
-
27Implementujemy możliwość grania w nieskończonośćVideo lesson
-
28Imitujemy system wykrywania kolizjiVideo lesson
-
29Formułujemy warunki zakończenia gryVideo lesson
-
30Dodajemy punktację do gryVideo lesson
-
31Animacja plastra drewna po ścięciu drzewaVideo lesson
-
32Poprawiamy animacjęVideo lesson
-
33Tworzymy mechanizm resetowania stanu gryVideo lesson
-
34Tworzymy i dodajemy dźwięki do gryVideo lesson
-
35Kompilujemy grę przy użyciu kompilatora NuitkaVideo lesson
-
36Omawiamy możliwości rozwoju gry DrwalVideo lesson
-
37Omówienie gry Gold Pac-ManVideo lesson
-
38Obsługujemy klawisze ruchuVideo lesson
-
39Animujemy postać Pac-ManVideo lesson
-
40Bitmap-based physicsVideo lesson
-
41Programujemy przeciwników (duszki) w grzeVideo lesson
-
42Obieramy kierunek przemieszczania się duszkówVideo lesson
-
43Wykorzystujemy metodę animate frameworka Pygame ZeroVideo lesson
-
44Programujemy decyzyjność duszkówVideo lesson
-
45Wczytujemy monety do gryVideo lesson
-
46Wykrywamy kolizjeVideo lesson
-
47Resetowanie położenia aktorówVideo lesson
-
48Implementacja rundVideo lesson
-
49Tworzenie tabeli wynikówVideo lesson
-
50Udoskonalamy naszą gręVideo lesson
-
51Refaktorujemy kod naszej gryVideo lesson
-
52Kompilujemy grę za pomocą NuitkiVideo lesson
-
53Omawiamy sposoby na ulepszenie gry Gold Pac-ManVideo lesson
