Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić jak najlepszą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie cię po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Kurs ten jest wstępem do tworzenia gier w Unity.
Projekt Galactic Fight został stworzony w 3 etapach.
Pierwszy wariant bazuje na gotowych paczkach i elementach, które będziemy importować, a następnie delikatnie modyfikować, tak, aby stworzyć funkcjonalną grę.
Drugi wariant to trudniejsza opcja, w tej sekcji będziemy tworzyć wszystko od podstaw. Można powiedzieć, że zbudujemy grę od nowa poznając wszystkie elementy, z których się ona składa.
Trzecia sekcja będzie kolejnym etapem, w którym będziemy dodawać kolejne funkcjonalności do stworzonej już gry. W tej sekcji skupimy się na bardziej zaawansowanych elementach oraz postaramy się tworzyć uniwersalne skrypty, które będą mogły być wykorzystywane przez wiele różnych obiektów w grze.
Galactic Fight v3
-
1Wstęp
-
2Newsletter
-
3Instalacja Unity
-
4Utworzenie nowego projektu, pobranie archiwum z potrzebnymi plikami
-
5Dodanie warstw i zaznaczenie kolizji pomiędzy warstwami
-
6Tło gry
-
7Menu
-
8Zmiany w Menu
-
9Teleport
-
10Player
-
11Podążanie kamery
-
12Przeciwnicy
-
13Boss
-
14Kamień
-
15Miotacz komet
-
16Tworzenie poziomów
-
17Eksport gry
Poziom średnio-zaawansowany
-
18Utworzenie projektu
-
19Poruszanie obiektem w osi X
-
20Poruszanie obiektem w dwóch kierunkach za pomocą wektora
-
21Zabawa z poruszaniem obiektów
-
22Ograniczenie poruszania za pomocą metody Mathf.Clamp
-
23Tworzenie pocisku
-
24Wprawienie pocisku w ruch
-
25Dodanie funkcji strzelania
-
26Tworzenie przeciwnika, wykrywanie kolizji
-
27Tworzenie teleportu z funkcją rotacji
-
28Dodanie skryptu zarządzającego grą, przełączanie scen
-
29Dodanie celownika do obiektu gracza
-
30Teleport - wykrycie zderzenia z graczem za pomocą Tagu
-
31Eksportowanie i importowanie paczek
-
32Podążanie kamery za graczem, wyszukiwanie obiektu za pomocą tagu
-
33Tworzenie przeciwnika strzelającego
-
34Tworzenie przeciwnika poruszającego się
-
35Wprowadzenie poruszania sinusoidalnego góra-dół
-
36Eksport paczki z całym projektem
-
37Dodanie grafiki tła
-
38Tworzenie nowej sceny Menu Główne
-
39Menu GameOver, dodanie funkcjonalności do przycisków
-
40Logika przełączania scen
-
41Ograniczenie ruchu w osi X, poprawa poziomu
-
42Niewrażliwość przeciwników na swoje pociski
-
43Porządkowanie
-
44Dźwięki strzału i tła
-
45Poprawki w kodzie
-
46Eksport projektu w windowed mode
-
47Eksport projektu w full screen mode