Tworzenie gier w Unity, programowanie C# 1
- Opis
- Program
- Najczęściej zadawane pytania
- Recenzje
Hej!
Witajcie w kursie tworzenia gier w Unity!
Jest to pierwsza część serii i skupiona jest ona przede wszystkim na nauce programowania w języku C#.
W kursie będziemy uczyć się podstaw języka na podstawie konkretnych przykładów, ucząc się przy okazji obsługi i możliwości silnika Unity. Mogę Wam zagwarantować, że dostarczamy same informacyjne mięcho i nie lejemy nie potrzebnie wody na tematy, które nie będą nam do niczego potrzebne.
Uczymy się krok po kroku, staram się w kursie tłumaczyć zagadnienia tak, byście mogli je łatwo zrozumieć. Wierzę, że ten kurs da Wam dobre podstawy programowania w C# i zobrazuje na jakiej zasadzie działa Unity.
Na liście poniżej możecie sprawdzić zagadnienia poruszane w tej części kursu. Część lekcji zostały udostępnione byście mogli zobaczyć w jaki sposób będę do Was faflotał przez najbliższe kilka godzin 😉
Zawsze staram się nagrywać i uczyć najlepiej jak potrafię, ale.. jeśli kurs nie spełni Twoich oczekiwań, masz miesiąc na jego zwrot, co ma zagwarantować Tobie pełną satysfakcję. Wierzę jednak, że znajdziesz tutaj wiele interesujących informacji i spotkamy się w kolejnych edycjach.
Do zobaczenia!
Sekcja 1 – Wprowadzenie
Zawartość skryptu
Debug.Log()
typy danych: string, int, float i bool
Importowanie sprita (tworzenie gracza)
Omówienie pozycji kamery z -10
Komponent transform ,zmiana pozycji, skali, obrotu (Quaternion)
Translate, Rotate, Time delta time
Zmienne (camelCase, zmiana nazw Ctrl + R)
Ruch gracza, Input.GetAxis()
Uniwersalność skryptów, zmienne publiczne
Zasięg zmiennych
SpriteRenderer ,Typ Sprite, null
Zapisywanie komponentu do zmiennej, kolory new Color
Sekcja 2 – UI
Tworzenie paczek
Dodawanie UI, buton i pole tekstowe, ustawienia kamery
Zmiana tekstu po kliknięciu na przycisk OnClick Listener w inspektorze i w skrypcie
Zmiana tekstu po kliknięciu na przycisk, funkcja z parametrem, sygnatura funkcji (przeciążanie)
Znajdywanie obiektów po tagu
Znajdywanie obiektu po typie
GetComponentInParent
Budowanie projektu
Input field / OnValueChanged
Metody string (ToUpper, Replace, Length), Slider
Inkrementacja, wyświetlanie licznika na przycisku , GetComponentInChildren
Konkatenacja (+, interpolacja) Escape sequence
Sekcja 3
Losowa liczba (int,float) precyzja float
-
1Instalacja oprogramowaniaVideo lesson
-
2W kontakcieVideo lesson
-
3Pierwszy projekt 2DVideo lesson
-
4Powiązanie z Visual StudioVideo lesson
-
5LayoutVideo lesson
-
6Tworzenie skryptuVideo lesson
-
7Typy danychVideo lesson
-
8Tworzenie gracza (paczka z assetami)Video lesson
-
9Komponent Transform i Vector3Video lesson
-
10Komponent Transform - rotacja, skrócona wersja dostępu do komponentuVideo lesson
-
11Translate, Rotate, Time.deltaTimeVideo lesson
-
12ZmienneVideo lesson
-
13Ruch gracza, Input.GetAxis()Video lesson
-
14Zmienne publiczne, uniwersalność skryptówVideo lesson
-
15Zasięgi zmiennychVideo lesson
-
16Komponent SpriteRenderer, sprite, nullVideo lesson
-
17Instrukcja warunkowaVideo lesson
-
18Zapisywanie komponentu do zmiennej, koloryVideo lesson
-
19Paczki UnityVideo lesson
-
20UI - przycisk i pole tekstoweVideo lesson
-
21Button - akcja po kliknięciuVideo lesson
-
22Funkcja z parametremVideo lesson
-
23Przeciążanie funkcjiVideo lesson
-
24OnClick ListenerVideo lesson
-
25TagiVideo lesson
-
26FindObjectOfTypeVideo lesson
-
27GetComponentInParentVideo lesson
-
28Budowanie projektuVideo lesson
-
29UI, Input fieldVideo lesson
-
30OnValueChanged ListenerVideo lesson
-
31Metody string, sliderVideo lesson
-
32Inkrementacja, wyświetlanie licznika na przyciskuVideo lesson
-
33Konkatenacja, Escape sequenceVideo lesson
-
34Losowa liczbaVideo lesson
-
35Instrukcja if, funkcja int z parametremVideo lesson
-
36TabliceVideo lesson
-
37Pętla foreachVideo lesson
-
38Pętla forVideo lesson
-
39Przypisywanie do tablicy losowych liczbVideo lesson
-
40Wyświetlanie losowego obiektu w grzeVideo lesson
-
41Filtrowanie imionVideo lesson
-
42Listy, losowanie lottoVideo lesson
-
43Dodawanie imion do listyVideo lesson
-
44Spawnowanie przeciwnikówVideo lesson
-
45Wykrywanie kolizji i triggerówVideo lesson
-
46Przełączanie scenVideo lesson
-
47Cykl życia skryptuVideo lesson
-
48Ruch cyklicznyVideo lesson
-
49Ruch kamery za graczemVideo lesson
