Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić jak najlepszą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie cię po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Hej!
Witajcie w kursie tworzenia gier w Unity!
Jest to pierwsza część serii i skupiona jest ona przede wszystkim na nauce programowania w języku C#.
W kursie będziemy uczyć się podstaw języka na podstawie konkretnych przykładów, ucząc się przy okazji obsługi i możliwości silnika Unity. Mogę Wam zagwarantować, że dostarczamy same informacyjne mięcho i nie lejemy nie potrzebnie wody na tematy, które nie będą nam do niczego potrzebne.
Uczymy się krok po kroku, staram się w kursie tłumaczyć zagadnienia tak, byście mogli je łatwo zrozumieć. Wierzę, że ten kurs da Wam dobre podstawy programowania w C# i zobrazuje na jakiej zasadzie działa Unity.
Na liście poniżej możecie sprawdzić zagadnienia poruszane w tej części kursu. Część lekcji zostały udostępnione byście mogli zobaczyć w jaki sposób będę do Was faflotał przez najbliższe kilka godzin 😉
Zawsze staram się nagrywać i uczyć najlepiej jak potrafię, ale.. jeśli kurs nie spełni Twoich oczekiwań, masz miesiąc na jego zwrot, co ma zagwarantować Tobie pełną satysfakcję. Wierzę jednak, że znajdziesz tutaj wiele interesujących informacji i spotkamy się w kolejnych edycjach.
Do zobaczenia!
Sekcja 1 – Wprowadzenie
Zawartość skryptu
Debug.Log()
typy danych: string, int, float i bool
Importowanie sprita (tworzenie gracza)
Omówienie pozycji kamery z -10
Komponent transform ,zmiana pozycji, skali, obrotu (Quaternion)
Translate, Rotate, Time delta time
Zmienne (camelCase, zmiana nazw Ctrl + R)
Ruch gracza, Input.GetAxis()
Uniwersalność skryptów, zmienne publiczne
Zasięg zmiennych
SpriteRenderer ,Typ Sprite, null
Zapisywanie komponentu do zmiennej, kolory new Color
Sekcja 2 – UI
Tworzenie paczek
Dodawanie UI, buton i pole tekstowe, ustawienia kamery
Zmiana tekstu po kliknięciu na przycisk OnClick Listener w inspektorze i w skrypcie
Zmiana tekstu po kliknięciu na przycisk, funkcja z parametrem, sygnatura funkcji (przeciążanie)
Znajdywanie obiektów po tagu
Znajdywanie obiektu po typie
GetComponentInParent
Budowanie projektu
Input field / OnValueChanged
Metody string (ToUpper, Replace, Length), Slider
Inkrementacja, wyświetlanie licznika na przycisku , GetComponentInChildren
Konkatenacja (+, interpolacja) Escape sequence
Sekcja 3
Losowa liczba (int,float) precyzja float
Sekcja 2 - UI
-
1Instalacja oprogramowania
-
2W kontakcie
-
3Pierwszy projekt 2D
-
4Powiązanie z Visual Studio
-
5Layout
-
6Tworzenie skryptu
-
7Typy danych
-
8Tworzenie gracza (paczka z assetami)
-
9Komponent Transform i Vector3
-
10Komponent Transform - rotacja, skrócona wersja dostępu do komponentu
-
11Translate, Rotate, Time.deltaTime
-
12Zmienne
-
13Ruch gracza, Input.GetAxis()
-
14Zmienne publiczne, uniwersalność skryptów
-
15Zasięgi zmiennych
-
16Komponent SpriteRenderer, sprite, null
-
17Instrukcja warunkowa
-
18Zapisywanie komponentu do zmiennej, kolory
Sekcja 3
-
19Paczki Unity
-
20UI - przycisk i pole tekstowe
-
21Button - akcja po kliknięciu
-
22Funkcja z parametrem
-
23Przeciążanie funkcji
-
24OnClick Listener
-
25Tagi
-
26FindObjectOfType
-
27GetComponentInParent
-
28Budowanie projektu
-
29UI, Input field
-
30OnValueChanged Listener
-
31Metody string, slider
-
32Inkrementacja, wyświetlanie licznika na przycisku
-
33Konkatenacja, Escape sequence
Projekty i zadania
-
34Losowa liczba
-
35Instrukcja if, funkcja int z parametrem
-
36Tablice
-
37Pętla foreach
-
38Pętla for
-
39Przypisywanie do tablicy losowych liczb
-
40Wyświetlanie losowego obiektu w grze
-
41Filtrowanie imion
-
42Listy, losowanie lotto
-
43Dodawanie imion do listy
-
44Spawnowanie przeciwników
-
45Wykrywanie kolizji i triggerów
-
46Przełączanie scen
-
47Cykl życia skryptu
-
48Ruch cykliczny
-
49Ruch kamery za graczem