Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić jak najlepszą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie cię po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Hej!
W tej, drugiej części kursu Tworzenia gier w Unity będziemy dalej rozwijać umiejętności programowania w języku C# i znajomości dostępnych opcji w Unity.
Aby zobaczyć zakres zagadnień przewiń stronę w dół, powinny tam być nazwy lekcji. Ale poniżej zamieszczam listę zagadnień, które poruszymy w trakcie kursu.
Ruch z użyciem praw fizyki (Rigidbody2D velocity i AddForce), stworzymy system wielokrotnych skoków
Poznamy zasadę tworzenia i zarządzania animacjami
Stworzymy mechanikę broni (strzelanie z użyciem Object Pooling i rigidbody, pobieranie broni z gry, przełączanie broni, różne pociski z różną siłą rażenia)
Stworzymy efekty specjalne za pomocą Systemu cząsteczek Particles
Nauczymy się komunikowania między skryptami, także z użyciem wzorca Obserwator
Poznamy wzorzec Singleton
Z pewnością poznacie wiele ciekawych zagadnień i informacji.
Zachęcam do przerobienia kursu nawet jeśli tematyka strzelanki 2D nie całkiem was kręci. Z pewnością poznacie wiele sposobów i ciekawych trików, które będziecie mogli użyć w kolejnych projektach.
Wszystkie pliki do kursu znajdziecie przy pierwszych materiałach wideo. Śmiało sobie je pobierzcie i zaimportujcie do projektu w Unity. W kursie korzystam z wersji 2021 i Visual Studio 2022. W wersji Unity 2020 występował jakiś problem z animacjami, dlatego postanowiłem przesiąść się na wersję 2021.
Po każdej lekcji staram się wrzucać paczkę z ukończonym etapem, tak, aby w razie problemów można było zaimportować daną paczkę i dalej przerabiać kurs.
Niektóre lekcje mogą być dość wymagające z trudniejszym materiałem. Jeśli nie wszystko będzie jasne na pierwszy rzut, nie przejmujcie się i kontynuujcie kurs. Z czasem powinno wszystko stawać się coraz jaśniejsze 😉
Do zobaczenia w kursie!
Ruch gracza z Rigidbody
Animacja broni
Mechanika broni
Dodatkowe efekty
-
13Liczba naboi w magazynku
-
14Pobieranie broni ze sceny
-
15Tworzenie dodatkowej broni
-
16Tworzenie karabinu z animacją
-
17Punkty życia hp
-
18Strzelanie pociskami
-
19Inicjalizacja pocisku
-
20System przełączania broni
-
21Wyświetlanie w UI pojemności magazynku (Observer pattern)
-
22Wyświetlanie w UI stanu amunicji w magazynku
-
23Pobieranie broni bez duplikatów
-
24Wyświetlanie ikony broni w UI
-
25Refaktoryzacja strzelania i przeładowania broni
-
26Object pooling pocisków i Coroutine
-
27Ustawianie kontenera na pociski