Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić jak najlepszą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie cię po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Dziennikarze z The Economist przewidywali, że do 2020 roku przynajmniej 60% pracowników biurowych będzie prowadzić przynajmniej część swoich zadań w komunikacji przez Internet. Dziś wiemy, że te założenia były mocno niedoszacowane. Dla wielu osób zdalna praca stała się w tym roku nowością, ale w wielu innych miejscach na świecie jest realizowana już od kilku dekad. Naukowcy w tym czasie bacznie przyglądali się zjawiskom występującym w zespołach rozproszonych i dzięki ich pracy wiemy jak nimi zarządzać i w których miejscach wymaga to dużo większej uwagi ze strony menedżerów. Z tego kursu dowiesz się jakie praktyki pomagają najbardziej skutecznym zespołom rozproszonym działać sprawnie. Poruszam w nim najważniejsze obszary pracy zdalnej i najbardziej skuteczne, uniwersalne praktyki, dzięki czemu każdy menedżer znajdzie w nim coś dla siebie.
Trzy kluczowe korzyści z kursu:
-
zrozumiesz niuanse zarządzania zespołami rozproszonymi, dzięki którym dowiesz się dlaczego niektóre sytuacje występują w nich częściej i jak sobie z nimi radzić.
-
poznasz konkretne i skuteczne praktyki, które pozwolą Ci usprawnić różnorodne aspekty pracy Twojego zespołu.
-
nauczysz się rozwiązywać konflikty, delegować zadania, prowadzić spotkania, motywować, prowadzić sesje kreatywne i kontrolować postępy
RADOSŁAW CZAHAJDA
Trener w nurcie Evidence Based.
Prowadzi szkolenia i prelekcje na podstawie badań naukowych w różnorodnych dyscyplinach. Poświęca znaczną część swojego czasu na działalność społeczną, oprócz tego pracuje, jeździ na deskorolce, pisze, biega, zarządza liczącą ponad 2000 osób społecznością, inwestuje i stale uczy się nowych rzeczy. Realizacja tych wszystkich zadań i pasji wymagała stworzenia systemu, który pozwoli mu zarządzać nimi sprawnie.
RÓŻNICE W ZESPOŁACH ROZPROSZONYCH
Czym różni się praca w zespole rozproszonym od pracy w zespole kolokacyjnym.
Lekcja 1
BUDOWANIE ZAUFANIA W ZESPOLE ROZPROSZONYM
W jaki sposób skutecznie zbudować solidne fundamenty zaufania w zespole rozproszonym.
Lekcja 2
DOCENIANIE NA ODLEGŁOŚĆ
Jakie praktyki możesz wdrożyć w swoim zespole, żeby docenić trud pracowników.
Lekcja 3
TRANSPARENTNE ZARZĄDZANIE
W jaki sposób wprowadzić transparentne zarządzanie w komunikacji w zespole rozproszonym.
Lekcja 4
KONTROLOWANIE CZASU PRACY
Czy da się i czy warto kontrolować czas pracy członków zespołu rozproszonego.
Lekcja 5
ZARZĄDZANIE PRZEZ CELE
Jak wyznaczać cele dla swoich zespołów zgodnie z metodą, za którą stoi dziesięciokrotny wzrost wartości Google według Larry’ego Page’a.
Lekcja 6
INDYWIDUALNE PODEJŚCIE
W jaki sposób pracujemy w zespołach rozproszonych.
Lekcja 7
MOTYWACJA 3.0 W PRACY ZDALNEJ
W jaki sposób dbać o trzy aspekty motywacji wewnętrznej: autonomię, kompetencje i relacje w zespołach.
Lekcja 8
PODSTAWY EFEKTYWNYCH SPOTKAŃ
Trzy obszary, o których należy pamiętać przy projektowaniu efektywnych spotkań i o tym, dlaczego warto to robić.
Lekcja 9
PRZESTRZEŃ SPOTKANIA ONLINE
Dobre praktyki na zarządzanie przestrzenią technologiczną spotkania.
Lekcja 10
PROCES EFEKTYWNEGO SPOTKANIA
Jakie są najważniejsze kwestie do rozważenia przy planowaniu efektywnego spotkania online.
Lekcja 11
LUDZIE NA SPOTKANIU
W jaki sposób możemy zarządzać odpowiednio potencjałem uczestników spotkania online.
Lekcja 12
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY
Jak wygląda lista najczęściej popełnianych błędów i jakie są sposoby na uniknięcie problemów związanych ze spotkaniami online.
Lekcja 13
SYMPTOMY KONFLIKTÓW
Po czym możemy poznać, że w naszym zespole rozproszonym pojawił się konflikt.
Lekcja 14
NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY KONFLIKTÓW
Co najczęściej powoduje konflikty w zespołach rozproszonych.
Lekcja 15
KOLABORACYJNY MODEL ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
Co najczęściej powoduje konflikty w zespołach rozproszonych.
Lekcja 16
FACYLITACJA KONWERGENTNA
Poznasz proces rozwiązywania konfliktów metodą konwergentną.
Lekcja 17
ZŁE WYKORZYSTANIE NARZĘDZI
Jednym z najczęstszych problemów w komunikacji w zespole rozproszonym jest niewłaściwe korzystanie z narzędzi. Jak zdiagnozować ten problem i jak go skutecznie rozwiązać.
Lekcja 18
NARZĘDZIA WSPIERAJĄCE SPOTKANIA
Przegląd bezpłatnych narzędzi, które pozwolą Ci wykorzystać pełen potencjał spotkań online.
Lekcja 19
NARZĘDZIA WSPÓŁPRACY ASYNCHRONICZNEJ
Proste narzędzia, które mogą wspomóc komunikację asynchroniczną w Twoim zespole i ich najważniejsze funkcje.
Lekcja 20
JAK WDRAŻAĆ NOWE TECHNOLOGIE W ZESPOLE
Ich wdrażanie nie zawsze kończy się sukcesem. W tej lekcji odpowiadam dlaczego i jak na to zaradzić
Lekcja 21
KOMPAS KOMPETENCJI MENEDŻERA
Ich wdrażanie nie zawsze kończy się sukcesem. W tej lekcji odpowiadam dlaczego i jak na to zaradzić
Lekcja 22
ZASADY ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM ROZPROSZONYM
Najważniejsze wyzwania pracy w zespole rozproszonym.
Lekcja 23
JAK ZBIERAĆ FEEDBACK OD WSPÓŁPRACOWNIKÓW?
Co możesz zrobić, żeby zapewnić sobie pożywny feedback od swojego zespołu.
Lekcja 24
URODZONY CZŁONEK ZESPOŁU ROZPROSZONEGO
Czy w ogóle idealny kandydat do zespołu rozproszonego istnieje, czy stajemy się nim wraz z doświadczeniem?
Lekcja 25
ROZMOWA REKRUTACYJNA
Pytania, które warto zadać, żeby zweryfikować kompetencje i predyspozycje potencjalnego kandydata do zespołu rozproszonego.
Lekcja 26
PROCES PRZEJŚCIA DO ZESPOŁU ROZPROSZONEGO
Jak powinien być rozłożony w czasie proces transformacji współpracy z zespołu kolokacyjnego do zespołu mieszanego.
Lekcja 27
NAJCZĘSTSZE PROBLEMY I SPOSOBY ICH UNIKNIĘCIA
Najczęstsze przyczyny trudności przechodzenia do pracy zdalnej i sposoby ich uniknięcia.
Lekcja 28
DOBRE PRAKTYKI W TRAKCIE TRANSFORMACJI
W jaki sposób wspierać zespół w trakcie transformacji do zespołu rozproszonego i jakie działania warto podejmować.
Lekcja 29
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM MIESZANYM
Najważniejsze praktyki dotyczące zarządzania zespołem, w którym część pracowników działa w biurze, a część w sposób zdalny.
DLA KOGO JEST TEN KURS?
-
Dla managerów, którzy zarządzają zespołem rozproszonym
-
Dla osób, które pracują w zespole rozproszonym i chcą poznać praktyczne narzędzia pracy
-
Dla osób, które zamierzają ubiegać się o stanowisko managerskie i chcą rozwinąć zdolności przywódcze
CO ZYSKASZ DZIĘKI TEMU SZKOLENIU?
-
Zrozumiesz specyfikę zarządzania zespołami rozproszonymi, a także dowiesz się, z jakimi problemami się mierzą i jak sobie z nimi radzą
-
Poznasz konkretne i skuteczne praktyki, które pozwolą Ci usprawnić mechanizmy pracy Twojego zespołu
-
Nauczysz się rozwiązywać konflikty, delegować zadania, prowadzić spotkania i sesje kreatywne, motywować pracowników oraz kontrolować ich postępy
Delegowanie i kontrolowanie
-
2Budowanie zaufania w zespole rozproszonym
Zaufanie jest klejem globalnego biura. To ono spaja zespół rozproszony w efektywnej pracy. Z tej lekcji dowiesz się w jaki sposób skutecznie zbudować solidne fundamenty zaufania w zespole rozproszonym korzystając z pięciu pytań.
-
3Docenianie na odległość
Czy powinniśmy traktować naszych pracowników po równo? Dlaczego docenianie jest szczególnie ważne w zespole rozproszonym? Jakie praktyki możesz wdrożyć w swoim zespole, żeby docenić trud pracowników? To pytania, na które odpowiedź znajdziesz w tej lekcji.
-
4Transparentne zarządzanie
W jaki sposób wprowadzić transparentne zarządzanie w komunikacji w zespole rozproszonym? Dlaczego jest to ważne? W tej lekcji poruszymy prosty model transparentnej komunikacji, o którym zabieganym menedżerom zdarza się zapominać, powodując niepewność w zespole. Tej niepewności mamy dziś aż nadto, dlatego warto dbać o transparentność w swojej praktyce menedżerskiej.
Prowadzenie spotkań zespołu rozproszonego
-
5Kontrolowanie czasu pracy
Czy da się i czy warto kontrolować czas pracy członków zespołu rozproszonego? Jakie mogą iść za tym konsekwencje? W jaki sposób możemy trzymać puls na postępach w zespołach rozproszonych? To pytania na które szukam odpowiedzi w tej lekcji.
-
6Zarządzanie przez cele
Metoda prowadzenia zespołu przez cele przeżywa swoją drugą młodość w zespołach rozproszonych. W tej lekcji dowiesz się jak wyznaczać cele dla swoich zespołów zgodnie z metodą, za którą stoi dziesięciokrotny wzrost wartości Google według Larry’ego Page’a.
-
7Indywidualne podejście
Jak różnią się między sobą pracownicy zespołów rozproszonych i jak wpływa to na ich pracę? Z tej lekcji dowiesz się o potwierdzonych badaniami różnicach w osobowości, które wpływają na to w jaki sposób pracujemy w zespołach rozproszonych. Dowiesz się też jak przekuć tę wiedzę na indywidualne podejście do poszczególnych członków Twojego zespołu.
-
8Motywacja 3.0 w pracy zdalnej
Teoria autodeterminacji, która króluje na salach szkoleniowych poruszających zagadnienia motywacji, ma swoje przełożenie też na pracę zespołu rozproszonego. W tej lekcji opowiadam o tym w jaki sposób dbam o trzy aspekty motywacji wewnętrznej: autonomię, kompetencje i relacje w moich zespołach.
Rozwiązywanie konfliktów
-
9Podstawy efektywnych spotkań
Z tej lekcji dowiesz się o trzech obszarach, o których należy pamiętać przy projektowaniu efektywnych spotkań i o tym, dlaczego warto to robić.
-
10Przestrzeń spotkania online
Na tej lekcji mówię o konkretnych sposobach i dobrych praktykach na zarządzanie przestrzenią technologiczną spotkania, jak i o wpływie przestrzeni domowej uczestników na spotkanie i kreatywnych sposobach na jej wykorzystanie do zwiększenia zaangażowania w spotkanie.
-
11Proces efektywnego spotkania
Zdarzało mi się poświęcać cały dzień na projektowanie dwugodzinnego spotkania. Dzięki temu w rezultacie otrzymywałem efekty kreatywnej pracy kilkudziesięciu roboczogodzin różnorodnych specjalistów. W tej lekcji omawiam najważniejsze kwestie do rozważenia przy planowaniu efektywnego spotkania online.
-
12Ludzie na spotkaniu
O czym należy pamiętać zapraszając poszczególne osoby na spotkanie online? W jaki sposób możemy zarządzać odpowiednio potencjałem uczestników spotkania online? Kiedy w ogóle warto realizować spotkanie, a kiedy lepiej skorzystać z innych form komunikacji? Na te pytania odpowiadam w tej lekcji.
-
13Najczęściej popełniane błędy
Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się być na spotkaniu, które mogłoby być mailem, wiesz, że temat efektywnych spotkań nie zawsze jest oczywisty. Z tego powodu przygotowałem listę najczęściej popełnianych błędów i sposobów ich uniknięcia, żeby każdy uczestnik kursu miał konkret, który pozwoli uniknąć problemów związanych ze spotkaniami online.
Technologia w zespole rozproszonym
-
14Symptomy konfliktów
Po czym możemy poznać, że w naszym zespole rozproszonym pojawił się konflikt? Jakie zachowania najczęściej na to wskazują? W tej lekcji podpowiadam w jaki sposób możesz wychwycić, że któryś z Twoich współpracowników nie do końca jest zadowolony ze współpracy.
-
15Najczęstsze przyczyny konfliktów
Konflikty można poznać nie tylko po reakcjach. Czasem da się je przewidzieć na podstawie naszych decyzji i działań w projekcie. Co najczęściej powoduje konflikty w zespołach rozproszonych? Dowiesz się z tej lekcji.
-
16Kolaboracyjny model rozwiązywania konfliktów
Kiedy warto stosować kolaboracyjny model rozwiązywania konfliktów i jak się do tego zabrać? W tej lekcji poznasz przesłanki do stosowania tej metody, dzięki czemu będzie Ci dużo łatwiej określać, czy konflikty powinieneś rozwiązywać samodzielnie, czy we współpracy w zespole.
-
17Facylitacja konwergentna
W tej lekcji poznasz proces rozwiązywania konfliktów metodą konwergentną. Ta metoda opiera się na założeniu, że da się zaspokoić potrzeby wszystkich stron konfliktu, a największą trudnością jest czasem właściwe określenie tych potrzeb.
Rozwój lidera
-
18Złe wykorzystanie narzędzi
Jednym z najczęstszych problemów w komunikacji w zespole rozproszonym, jakie zauważyłem w mojej praktyce jest niewłaściwe korzystanie z narzędzi. Z tej lekcji dowiesz się jak zdiagnozować ten problem i jak go skutecznie rozwiązać.
-
19Narzędzia wspierające spotkania
Ta lekcja to przegląd bezpłatnych narzędzi, które pozwolą Ci wykorzystać pełen potencjał spotkań online. Pokazuję w niej w jaki sposób korzystam z różnorodnych narzędzi, żeby przygotowywać i prowadzić dynamiczne i angażujące spotkania online.
-
20Narzędzia współpracy asynchronicznej
W tej lekcji omawiam proste narzędzia, które mogą wspomóc komunikację asynchroniczną w Twoim zespole i ich najważniejsze funkcje. Dowiesz się z niej w jaki sposób prowadzić burzę mózgów, jak śledzić postępy w realizacji zadań i jak zautomatyzować niektóre procesy, żeby ułatwić pracę sobie i współpracownikom.
-
21Jak wdrażać nowe technologie w zespole?
Technologia rozwija się w sposób eksponentalny, przez co menedżerowie zespołów rozproszonych mogą regularnie odkrywać nowe ekscytujące narzędzia pozwalające rozwiązać wiele problemów, z jakimi boryka się zespół. Niestety, ich wdrażanie nie zawsze kończy się sukcesem. W tej lekcji odpowiadam dlaczego i jak na to zaradzić.
Rekrutacja do zespołu rozproszonego
-
22Kompas kompetencji menedżera
Jakie umiejętności powinien rozwijać w sobie menedżer zespołu rozproszonego? W tej lekcji opowiadam o dziesięciu najważniejszych zdolnościach, które pełnią istotna rolę w zarządzaniu zespołem rozproszonym i sposobach na ich rozwijanie.
-
23Zasady zarządzania zespołem rozproszonym
Najważniejsze wyzwania pracy w zespole rozproszonym JF Nunamakera znalazły też swoje odzwierciedlenie w zasadach, którymi powinni kierować się ich menedżerowie. Z tej lekcji poznasz 9 praktycznych zasad, których wdrożenie pozwoli Ci usprawnić pracę Twojego zespołu.
-
24Jak zbierać feedback od współpracowników?
Feedback jest śniadaniem mistrzów. Od szefa kuchni już zależy jakie to śniadanie będzie i czy dostarczy mistrzowi niezbędnych składników odżywczych dla jego praktyki. Z tej lekcji dowiesz się co możesz zrobić, żeby zapewnić sobie pożywny feedback od swojego zespołu.
Transfer do zespołu rozproszonego
-
25Urodzony członek zespołu rozproszonego
Dlaczego idealny kandydat do zespołu rozproszonego jest jak John Wick? Jakimi cechami powinien się wyróżniać? Czy w ogóle idealny kandydat do zespołu rozproszonego istnieje, czy stajemy się nim wraz z doświadczeniem? Na te pytania odpowiadam w tej lekcji.
-
26Rozmowa rekrutacyjna
W tej lekcji opowiadam o pytaniach, które warto zadać, żeby zweryfikować kompetencje i predyspozycje potencjalnego kandydata do zespołu rozproszonego. Ta lista powstała w toku ewolucji mojej praktyki i sam stosuję ją szukając wsparcia do moich projektów.
Zarządzanie zespołem mieszanym
-
27Proces przejścia do zespołu rozproszonego
Jak powinien być rozłożony w czasie proces transformacji współpracy z zespołu kolokacyjnego do zespołu mieszanego? Jakie etapy w nim występują? Ile powinien trwać? Na te pytania odpowiadam w tej lekcji.
-
28Dobre praktyki w trakcie transformacji
Z tej lekcji dowiesz się w jaki sposób wspierać zespół w trakcie transformacji do zespołu rozproszonego i jakie działania warto podejmować, żeby zwiększyć szansę na sukces tego przedsięwzięcia.
-
29Najczęstsze problemy i sposoby ich uniknięcia
Czasem proces transformacji przechodzi bardzo sprawnie, a czasem turbulentnie. W tej lekcji mówię o najczęstszych przyczynach trudności przechodzenia do pracy zdalnej i sposobach ich uniknięcia.